7
NameThe Cambodia Daily
Note

The Cambodia Daily is the first English daily newspaper of Cambodia. It was founded in 1993 by former Newsweek Japan correspondent, Bernard Krisher. While the circulation number of the paper varies between 5,000 and 8,000 a day, the paper is printed six days a week. (1)

With its motto “all news without fear or favour”, the newspaper is 100% foreign owned and known as one of the independent voice of the country. Together with The Phnom Penh Post, The Cambodia Daily maintain critical journalistic reporting. However, as their editions reach only a few thousand readers, their name recognition in the country is correspondingly low. (2) 

Besides The Cambodia Daily, Bernard Krisher runs the NGO World Assistance for Cambodia, constructing schools in Cambodia. Some articles of the newspapers cover these activities. The newspaper also accesses both donated and purchased news from major news outlets and wire services such as Reuters, The New York Times, The Washington Post, and has a staff Cambodian and foreign journalists covering local news. A daily section in the Khmer language carries articles translated from the main English-language section. In 2007, it sued Radio Free Asia for copyright infringement.

In 2008, as the paper launched The Burma Daily, an insert to cover Burma,the Ministry of Information ordered copies to be confiscated after the government argued it was published without permission and stands to harm relations with Burma. In 2009, the editor-in-chief and one of the reporter were sued by a member of the Sam Rainsy Party opposition party for defamation over an article about the ongoing trial of one of his lawmaker.

Audience Share2%
Ownership TypePrivate
Geographic CoverageNational
Content TypePaid
Sources

 

  • (1) KAS (2009). The Asia Media Directory
  • (2) Oldag (2015). Freedom of the Press and media regulation in Cambodia: Approaches and Options for Democratic Diversity
  • The Washington Times
  • RFA
  • The Cambodia Daily
CompanyThe Cambodia Daily

Owners