6
NameDeum Ampil News
Note

DAP was first published as a weekly newspaper in December 2006 by Soy Sopheap with the help of at least 5 Cambodian journalists. One of them, Noun Chanmony, is now the editor-in-chief of Deum Ampil Newspaper. It is now one of the most read newspapers in Cambodia [CMRD, 2015]. While it is perceived to favor the Cambodian People’s Party [LICADHO, 2009], Soy claims the independence of the publication, and instructs his reporters to stay away from personal attacks towards Prime Minister Hun Sen, the president of CNRP Sam Rainsy and his deputy, Kem Sokha, nor and Prince Norodom Ranariddh personally. In July 2010, Deum Ampil newspaper and its print affiliated media outlets, were forced to close due to financial constraints after Sieng Chanheng, its financial backer, stopped supporting the team. The newspaper, however, resumed its publication in December the same year.

Audience Share2%
Ownership TypePrivate
Geographic CoverageNational
Content TypePaid
Sources The Media Map Project.
Restrictions on the Freedom of Expression in Cambodia's Media (Briefing paper)
CompanyDAP Media Center

Owners