3
NameRasmei Kampuchea Daily Newspaper
Note

Rasmei Kampuchea was first published in April 1993 and is the second most read daily newspaper in Cambodia. It was founded by Pen Samithi, who remained its editor-in-chief until he died in 2015. Before belonging to Say Chhum, it was owned by Theng Bunma, who once was named the “richest and most politically-influential businessman” in Cambodia.

Well known for its political coverage, Rasmei Kampuchea was considered to be more balance and professional than most Khmer language papers. But since the newspaper does not report anything critical of Prime Minister Hun Sen, it is regarded as a pro-CPP newspaper. Most of its content is related to Cambodian and regional politics, crimes, entertainment, business, social issues and sports. It also publishes opinion pieces and international news. It is also reports closely on senior government officials and leaders at a provincial on sensitive issues, such as illegal logging and corruption.

While in 2005, the newspaper and its printing house, TBR Printing, were transferred from Theng Bunma to Say Chhum, by an order from the Ministry of Information, the newspaper is still registered under Bunma’s name at the Ministry of Information (LINK TO DOCUMENT #18).

 

Audience Share14%
Ownership TypePrivate
Geographic CoverageNational
Content TypePaid
Sources
CompanyRasmei Kampuchea Co., Ltd.

Owners